Nasz dzień
Ramowy plan dnia
6.30-8.20 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne. Rozmowy i praca indywidualna z dzieckiem. Gry, zabawy i zajęcia dowolne dzieci według pomysłów własnych lub przy niewielkim udziale nauczyciela. Ćwiczenia poranne o wielostronnym ruchu. |
8.20-8.30 |
Przygotowanie do śniadania. Czynności higieniczne i porządkowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania się przy stole. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
8.30-9.00 |
Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy ciała. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania. |
9.00-11.00 |
Zajęcia dydaktyczne organizowane przez nauczyciela wyzwalające aktywność: językową, społeczną, matematyczną, przyrodniczą, muzyczną, ruchową, plastyczną, techniczną, teatralną. Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego.Zajęcia dodatkowe i twórcze. Zajęcia swobodne dzieci według ich zainteresowań. Gry i zabawy organizowane przez nauczyciela oraz inspirowane przez dzieci. |
11.00-11.50 |
Zajęcia i zabawy na świeżym powietrzu (zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, wycieczki, spacery, obserwacje przyrody w różnych porach roku). W przypadku nieodpowiedniej pogody zabawy w sali. |
11.50-12.00 |
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i porządkowe. Wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania się przy stole. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych. |
12.00-12.30 |
Obiad. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy ciała. Ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu. Mycie ząbków. |
12.30-13.00 |
Przygotowanie do leżakowania |
13.00-14.00 |
Odpoczynek w formie leżakowania. Relaksacja przy muzyce, słuchanie bajek, bądź indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym. |
14.00-14.45 |
Kontynuacja zajęć dydaktycznych: prace plastyczne / gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym. |
14.45-15.00 |
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności higieniczne i porządkowe. |
15.00-15.15 |
Podwieczorek. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy ciała. Wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku. |
15.15-16.30 |
Zabawy swobodne według indywidualnych potrzeb dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań: konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne i inne. Indywidualna praca z dzieckiem. |